Polacy głosują portfelem

Głosują i wybierają segment popularny. Wśród mieszkań wystawionych na sprzedaż, zarówno tych nowych, jak i tych z rynku wtórnego, to właśnie lokale spełniające definicję segmentu popularnego cieszą się największym wzięciem.
REKLAMA
Segment popularny – co to właściwie oznacza?

Są to bowiem mieszkania z jednej strony zaspokajające wymagania najszerszego grona naszych rodaków, a z drugiej po prostu będące w zasięgu ich możliwości finansowych.

Zachariasz Nercz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Novisa Development zaznacza, że segment popularny tworzą mieszkania uniwersalne, powtarzalne, charakteryzujące się dużą dostępnością na rynku, np. lokale o powierzchni 40 mkw. i 2 pokojach w atrakcyjnej cenie, która wynika z podstawowego standardu czy lokalizacji poza centrum miasta.


Dla kogo mieszkania z segmentu popularnego?

Jarosław Krawczyk z serwisu Otodom dodaje, że segment popularny to te mieszkania, których z jednej strony najbardziej poszukują osoby zainteresowane kupnem nieruchomości, a z drugiej to te najczęściej budowane przez deweloperów. W większości nowych projektów deweloperskich to właśnie takie lokale – 2 lub 3 pokojowe, o metrażu między 40 a 60 mkw., o typowym rozkładzie i standardzie – stanowią największą liczbę mieszkań, do których niejako dokładane są w już w mniejszej liczbie kawalerki oraz większe lokale mieszkalne.

Takie jednostki mieszkaniowe są przeznaczone przede wszystkim dla rodzin z dziećmi.


Bogata oferta mieszkań na sprzedaż 

Wielkość „popularnej” oferty potwierdzają dane serwisu Otodom. Mieszkań z segmentu popularnego nie brakuje, zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. W Warszawie jest ich razem aż 5692, niewiele mniej, bo 5435 we Wrocławiu. W Krakowie 3 321, w Poznaniu 2809, a w Gdańsku 1906. Można śmiało powiedzieć, że w każdym z miast stanowią one sporą część oferty rynkowej.

Dodajmy, że oprócz liczby pokoi i powierzchni segment popularny cechuje się takżę przystępną ceną, z której wynika typowy standard i lokalizacją. Lokalizacją, która zapewnia udogodnienia dla rodzin z dziećmi, jak bliskość parków, terenów zielonych, przedszkoli i szkół.


Oferty sprzedaży najtańszych mieszkań z segmentu popularnego

Opracowanie Twoje-miasto.pl dla Otodom na podstawie danych serwisu Otodom.


Cena lokalu z segmentu popularnego

Dzisiaj najtańsze mieszkanie z segmentu popularnego w Warszawie jest do wzięcia już za 180 tys. zł. Taką atrakcyjną cenę determinują jednak cechy tej nieruchomości, zwłaszcza usytuowanie na poddaszu kamienicy w Rembertowie. W Krakowie za tą samą cenę można zostać właścicielem lokalu mieszkalnego o powierzchni 50 mkw. na Krowodrzy. Z kolei na popularne cztery ściany we Wrocławiu, zlokalizowane na terenie Fabrycznej, trzeba wyłożyć już nieco więcej, bo 210 tys. zł.

Uniwersalne mieszkania – gdzie jest najtaniej?

Najtańsze mieszkanie z segmentu popularnego w rozpatrywanym gronie miast dostępne jest na obszarze Nowego Miasta w Poznaniu. Jest to 3-pokojowy lokal o metrażu 41 mkw. z rynku pierwotnego, który ma zostać oddany na wiosnę 2021 roku. Cena za stan deweloperski wynosi 179 tys. zł. Trzeba do niej doliczyć jeszcze koszty jego adaptacji.

Z kolei w Gdańsku za 180 tys. zł można zostać właścicielem mieszkania na parterze na Wyspie Sobieszewskiej. W tym przypadku również należy liczyć się jednak z dodatkowymi kosztami, bowiem lokal wymaga remontu.


Autor: Jarosław Mikołaj Skoczeń, redaktor naczelny Twoje-miasto.pl
 
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Przemyślu

kiedy
2019-12-12 18:00
miejsce
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki...
wstęp biletowany
kiedy
2019-12-14 19:00
miejsce
Zamek Kazimierzowski, Przemyśl,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-12-18 19:00
miejsce
POSIR Przemyśl, Przemyśl, ul....
wstęp biletowany
kiedy
2019-12-29 18:00
miejsce
Zamek Kazimierzowski, Przemyśl,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.